ခြင့္မလႊတ္ထိုက္သူ



ဂစ္တာတစ္လက္၊ အရက္ကတစ္စည္၊ မိန္းမေခ်ာေလးကတစ္ေယာက္လို႔…
ကိုကိုေမာင္တို႔က နားေနခ်ိန္မွာ ေတာင့္တတတ္ၾကသလို… ကိုယ့္ရဲ႕နားေနခ်ိန္ေတြဟာ
သိပ္ႀကိဳက္တဲ့ေကာ္ဖီတစ္ခြက္… ခုံမင္တဲ့ဝတၳဳတိုရွည္ တစ္ပုဒ္တစ္အုပ္နဲ႔ မက်ယ္ဝန္းလည္း ေအးခ်မ္းသန္႔ရွင္း စိတ္ၿငိမ္တဲ့အခန္းငယ္ေလးထဲ လဲေလ်ာင္းရင္းတစ္ရက္တစ္မနက္ေလာက္
ျဖတ္သန္းအနားယူရၿပီအားအင္ေတြကိုျပည့္လို႔… မအားတဲ့ၾကားက အားရက္မွယူၿပီဆိုရင္ ေရွာ္လည္းမပင္… ဘယ္မွလည္း မားမကတ္၊ ဖတ္ၿပီးေပမယ့္ အခါတစ္ရာ ဖတ္လည္းမၿငီးေငြ႕ဘဲ ကိုယ္ႏွစ္သက္ရတဲ့ဝတၳဳေတြနဲ႔ ကိုယ့္လုိေပ်ာ္ေမြ႕ခ်င္တဲ့ Shape ပရိတ္သတ္ႀကီးအတြက္ S for Story ႑ကေန  Editor Choice အေနနဲ႔ “စာေရးဆရာမ စိန္စိန္ ရဲ႕ ခြင့္မလႊတ္ထို္က္သူ” ဝတၳဳေလးကိုဒီတစ္ပတ္မွာ ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္… အခါအခြင့္သင့္တိုင္းလည္း ဟာသ၊ သုတရသ စုံလင္ေအာင္ အေလာင္စုံျပန္လည္ခံစားတင္ဆက္ေပးဖို႔လည္းႀကိဳးစားပါဦးမယ္ရွင့္…
“ကၽြန္ေတာ္တို႔စာေရးဆရာေတြဟာ ဘဝမ်ိဳးစုံကို က်ိဳးေၾကာင္းဆက္စပ္ၿပီး အတြင္းက်က် ျမင္တတ္ၾကည့္တတ္ေလ့ရွိတာမို႔ လူေတြမွာရွိတတ္တဲ့ ေတာ္ရုံတန္ရုံ အျပစ္အနာမ်ိဳးကို ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ေလာက္တဲ့စိတ္မ်ိဳး ရွိၾကတယ္ဆိုရင္ မမလက္ခံႏိုင္မလား”

ယခင္လမွအဆက္

“ကဲ ဆိုစမ္းပါဦး” ကၽြန္မက စကားေတာင္းလိုက္လွ်င္ ကိုသက္ဦးကျပဳံး၍ေမး၏။
“ကၽြန္ေတာ္တို႔စာေရးဆရာေတြဟာ ဘဝမ်ိဳးစုံကို က်ိဳးေၾကာင္းဆက္စပ္ၿပီး အတြင္းက်က်ျမင္တတ္ ၾကည့္တတ္ေလ့ရွိတာမို႔ လူူေတြမွာရွိတတ္တဲ့ ေတာ္ရုံတန္ရုံအျပစ္အနာမ်ိဳးကို ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ေလာက္တဲ့စိတ္မ်ိဳး ရွိၾကတယ္ဆိုရင္ မမလက္ခံႏိုင္မလား”
“သေဘာအားျဖင့္ေတာ့ မမလက္ခံႏိုင္ပါတယ္ကိုသက္ဦး၊ ဒါေပမယ့္ အေၾကာင္းအရာျဖစ္စဥ္ျဖစ္ရပ္ကိုလည္း သိဖို႔ လိုေနေသးတာေပါ့”
“ဟုတ္ကဲ့ ကိုသက္ဦးကလည္း ဒါကိုပဲေျပာခ်င္ေနတာပါမမရယ္”
ကိုသက္ဦးက ဤကဲ့သို႔စကားပလႅင္ခံလိုက္ၿပီးမွ သူေျပာခ်င္ေသာအေၾကာင္းအရာမ်ားကိုစီကာပက္ကုံးေျပာျပေလသည္။
ကိုသက္ဦးတို႔ေနတဲ့ရက္ကြက္၏ အစြန္အဖ်ားတြင္ အင္မတန္မွစိတ္ပ်က္စဖြယ္ျဖစ္ေသာ အိမ္ေထာင္ႏွစ္စုံရွိသည္။ တစ္စုံေသာအိမ္ေထာင္ကိုေန႔မလင္း ညမလင္းေသာက္တတ္ေလ့ရွိေသာ အရက္သမားႀကီးဦးတင္ေဖက ဦးစီးဦးေဆာင္ျပဳ၏။ တစ္စုံေသာအိမ္ေထာင္ကိုဖဲရိုက္ရမယ္ဆိုလွ်င္ ထမင္းေမ့ဟင္းေမ့ ေမ့ေနတတ္ေလ့ရွိေသာ မေအးရွင္ဆိုသည့္အမ်ိဳးသမီးက ဦးေဆာင္ေရွ႕ရြက္ျပဳ၏။
ဦးေဖတင္မွာ အသက္ ၅ဝ ေက်ာ္ခန္႔ ေထာင္ေထာင္ေမာင္းေမာင္း မည္းမည္းဝဝႀကီးျဖစ္သည္။ အနီးကပ္ၾကည့္လွ်င္ကား ေပၚလြင္ေသာမ်က္နွာႏွင့္ ကိုယ္လုံးကိုေပါက္အခ်ိဳးအစားမွာ အရုပ္ဆိုးသည္ဟု မဆိုသာေပ။
သည္လူႀကီးမွာ ရဲၾကပ္လူထြက္တစ္ေယာက္ျဖစ္၏။ သူ႔တြင္ဇနီးေဒၚဖြားေမႏွင့္သားသမီးရွစ္ေယာက္မွ် သက္ရွိထင္ရွားရွိေပသည္။ သို႔ရာတြင္ သူ႔အတြက္ အိမ္ေထာင္ေရးႏွင့္ပက္သက္၍ အက်ိဳးေပးႏုံခ်ာလိုက္ပုံကား ႏွစ္ေပါင္း ၃ဝ ေက်ာ္မွ်ေသာ အိမ္ေထာင္သက္အတြင္းမွာ တစ္ေန႔မွ် စိတ္ခ်မ္းသာမႈမရခဲ့ပါဟုသူကဆိုသည္။
သူ႔ဇနီး ေဒၚဖြားေမမွာ အလြန္ခ်စ္ေသာ မိန္းမတစ္ေယာက္ေတာ့မွန္ပါ၏။ အသက္ ၂ဝ မျပည့္ေသးေသာ ရဲသားေပါက္စကေလးတင္ေဖဘဝကပင္ အရူးအမူးစြဲလမ္းခဲ့ရေသာ မဖြားေမတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါေလသည္။  သို႔မို႔ေၾကာင့္လည္း သည္မဖြားေမကိုမွ မရလွ်င္ ေသရေတာ့မည့္ႏွယ္ သူက စြန္႔စားႀကိဳးပမ္းခဲ့ရ၏။ သူ႔ေနာက္သိို႔မဖြားေမကေလးခုိးရာလိုက္ေျပးလာသည္တြင္ကားသူသည္ မိုးမျမင္ ေလမျမင္ဆိုသလိုပင္ ေပ်ာ္ရႊင္မိခဲ့ပါေသးသည္။ သို႔ေသာ္ သူ၏ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းမွာ ၁၂ ရက္ႏွင့္တစ္မြန္းတည့္မွ် မၾကာရွည္ခဲ့ေပ။ အေၾကာင္းေသာ္ကား မဖြားေမသည္ ရသားတို႔၏စံအိ္မ္ကေလးတြင္ ေမာင္တင္ေဖႏွင့္ ေနရ စားရဝတ္ရသမွ်ေသာ အရာအားလုံးတြင္သူ႔မိဘအိမ္မွာေနစဥ္ကႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ေတြးေတာမိေနသလို မ်က္ရည္တစ္စက္စက္က်ေနတတ္ျခင္းပင္ ျဖစ္ေလသည္။ သူက တတ္စြမ္းသမွ် ေခ်ာ့ေမာ့ေျဖသိ္မ့္ေပးသည့္တိုင္ေအာင္လည္း စိတ္ေျပာင္းလဲလာပုံမရေပ။
မဖြားေမ၏ မိဘမ်ားမွာလည္းလူခ်မ္းသာႀကီးမ်ားေတာ့မဟုတ္၊ နယ္စီးေတာအုပ္ႀကီးမွ်သာျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ သူ၏မိဘမ်ားသည္သားသမီး ၃ ေယာက္ကို ႏွိပ္ႏွိပ္ကြပ္ကြပ္ထားသေလာက္ သမီးေထြးမဖြားေမကို အစြမ္းကုန္ စည္းလြတ္ကမ္းလြတ္ အလိုလိုက္ထားျခင္းမွ် ျဖစ္ေပသည္။
သို႔ေသာ္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္သမီးေထြတစ္ေယာက္ လင္ေနာက္လုိက္ေျပးၿပီဆိုေတာ့လည္း သူ၏မိဘမ်ားသည္ အစကတည္းကသမီးတစ္ေယာက္ကို မေမြးျမဴသည့္ႏွယ္ သူတို႔၏ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို တိခနဲျဖတ္ေတာက္ပစ္လုိက္ႏိုင္ၾကျပန္ေလသည္။
ယင္းသို႔ မိဘတို႔၏ စိတ္ထားက မူမမွန္လွသည္ႏွင့္အမွ် မဖြားေမ၏စိတ္ဓာတ္ကလည္း တစ္ဘာသာပင္ထူး၏။ အသိခက္၏။
အဖြားေမသည္ ေရာက္စကလည္း မ်က္ရည္တစ္စက္စက္ က်ေနသည့္တိုင္ မိဘအိမ္ကိုျပန္ခ်င္သည္ဟူ၍ကား မေျပာ။ ေနာင္တြင္လည္း မိဘမ်ား၊ အစ္ကိုမ်ား၏နာမည္ႏွင့္ဟိုတုန္းကအေၾကာင္းအရာမ်ားကို တစ္ခြန္းမွ်မဟ၊ လုံးဝအစေဖ်ာက္၍ ထားလိုက္သည္။
ခင္ပြန္းသည္ျဖစ္သူ၏အေပၚမွာ ဆက္ဆံပုံကလည္းေအးစက္လွ၏။ စကားပ်ဴငွာေျပာဆိုျခင္းလည္းမရွိ၊ ေမးတစ္ခြန္း၊ ေျပာတစ္ခြန္းမွ်အႏိုင္ႏိုင္။ အိမ္မႈကိစၥမ်ားကိုလည္း မႏိုင္နင္း။ ထမင္းဟင္းကိုျဖစ္တတ္သလုိခ်က္သည့္အခါခ်က္၍ အေၾကာ္စ၊ အသုပ္စကိုဝယ္သည့္အခါဝယ္စားရသည္။
အိမ္ႏွင့္သိပ္ႀကီးအလွမ္းမေဝးလွသည့္ရုပ္ရွင္ရုံလည္းေန႔ပြဲျဖစ္ေစ၊ ညပြဲျဖစ္ေစသူၾကည့္ခ်င္စိတ္ေပါက္လွ်င္ တစ္ေယာက္တည္းစြတ္ခနဲထြက္သြားၾကည့္ရႈတတ္သည္။ လင္ျဖစ္သူကိုလိုက္မလားမေမး၊ သြားၾကည့္ဦးမယ္ မေျပာ။
လင္ျဖစ္သူက အလုပ္တာဝန္မွ အားလပ္သည့္အခါ အလိုပ္သိစြာ ရုပ္ရွင္လိုက္ျပေပးမယ္ဆိုေတာ့လည္း သူလိုက္ျခင္မွလိုက္သည္။ မလိုက္ခ်င္လွ်င္ ဘာအေၾကာင္းမွ်မျပဘဲ ဇြတ္ေပကပ္ၿပီး ေနရစ္တတ္သည္။
“ေၾသာ္…သူ႔အိမ္မွာ စိတ္ထင္သလိုေနတတ္တဲ့အက်င့္က ကပ္ပါလာတာကိုး” ကိုတင္ေျဖသိမ့္ရေသာ္လည္း ရံခါတြင္ေတာ့ တႏို႔ႏို႔အေနခက္အခံခက္လာကာ “ေဟမဖြားေမရဲ႕ မင္းကိုယ့္ကို ေမတၱာရွိလုိ႔ ခ်စ္လို႔ယူတာမွဟုတ္ရဲ႕လား” ဟု ေအာ္ကာေငါက္ကာေမးလိုက္မိတတ္သည္။ ဤတြင္လည္း မဖြားေမက “ေမးစရာလုိေသးလို႔လား” ဟုသာ ျပန္ေျပာတတ္၏။ သည့္ထက္ မပိုခဲ့ေပ။
သည္လိုႏွင့္အိမ္ေထာင္သက္တစ္ႏွစ္ခန္႔ရွိလွ်င္ သားဦးေယာက္်ားေလးတစ္ေယာက္ကိုရ၏။ ကေလးရေသာ္လည္းမဖြားေမကေတာ့ ထူးျခားေျပာင္လဲလာသည္ဟု မရွိလွေပ။ မေလးကိုလည္းဝမ္းသာလိႈက္လွဲ ခ်စ္ခင္ပုံမျပ။ မေလး၏ ေဝယ်ာဝစၥမ်ားကိုလည္းေန၍ျဖစ္ႏိုင္ရုံေတာ္စြာေလ်ာ္စြာထက္ပိုမလုပ္ေပ။
သို႔ျဖင့္ ေနာက္ထပ္ ၂ ႏွစ္ခန္႔ရွိလွ်င္ သမီးတစ္ေယာက္ထပ္ေမြးျပန္၏။ သည့္ေနာက္တြင္လည္း ၂ ႏွစ္ျခားစီမွန္မွန္ သားတစ္လွည့္သမီးတစ္လွည့္ေမြးေနသည္။
ဤ သား ဤသမီးတို႔ ၃-၄ ေယာက္ရွိလာခ်ိန္တြင္ကား အဖြားေမသည္ အားလုံးအတြက္ ေတာ္စြာေလ်ာ္စြာေလာက္ လုပ္သည္တိုင္ေအာင္ သားသမီးမ်ားသျဖင့္တာဝန္မ်ားကာ အားလပ္ခ်ိန္ကနည္းလာသည္။ သည္ေတာ့ ပိုကာပင္ ႏႈတ္ဆိတ္စကားနည္းျဖစ္လာသည္ သားတုိ႔သမီးတို႔အား အခ်ိန္အရြယ္ႏွင့္တန္ေအာင္ အထိုက္အေလ်ာက္ဆုံးမျခင္း၊ သြန္သင္ျခင္မ်ိဳးလည္းမရွိဘဲ ဆူဆူဆဲဆဲေဆာ့ေဆာ့ေလွာင္ေလွာင္ေနခ်င္သလုိထား၍ အတားျမစ္ဘဲ မေျပာဘဲေနသည္။ အေနတတ္ေသာ ကိုတင္ေဖကသာ သားတို႔သမီးတို႔အတြက္ကို အစစအရာရာ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကကာ တတ္ႏိုင္သမွ် ထိန္းသိမ္းျပေပးရေလသည္။
အလုပ္တာဝန္ကတစ္ဖက္၊ အိမ္တြင္းမွ သားသမီးတို႔၏ ကိစၥဝိစၥမ်ားကတစ္တန္၊ ရရွိသည့္ရဲသားလစာေလးႏွင့္ မေလာက္ငွ၍ ေၾကြးၿမီးတင္သည္ကတစ္ေမွာင့္ မယားျဖစ္သူ၏ေအးတိေအးစက္ေနႏိုင္ပုံကိုလည္းအားမရႏွင့္ စိတ္ဓါတ္ေတြပ်က္ျပားလာေသာအခါ ကိုတင္ေဖမွာ အျပင္ေလာကတြင္ အေပါင္းအသင္းတို႔ႏွင့္ေပ်ာ္ပါးေသာက္စားတတ္ေသာအေလ့အက်င့္ကိုရရွိစျပဳေလ၏။
ယင္းသို႔ ကိုတင္ေဖတစ္ေယာက္ အေသာက္အစားဖက္လာသည္ကိုေတာ့ မဖြားေမကလည္း ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ပုံမရေပ။ သို႔ေသာ္ ဆူလားေဆာင့္လား ကန္႔ကြက္လားေတာ့သူမလုပ္။ ရံခါအခန္႔မသင့္၍ ကိုတင္ေဖကစိတ္လိုက္မာန္ပါတြန္ဆဲေရးသမႈျပဳလွ်င္ပင္ မ်က္ရည္သုတ္ၿပီးငုံ႔ခံတတ္သည္။
ေျပာစမွတ္ရရေျပာင္းလဲလာသည္ကေတာ့ အင္မတ္မွဖ်တ္လတ္ျမဴးၾကြ၍ေကာင္ေပေသာအခ်ိန္အရြယ္မ်ိဳးမွာပင္ သူ၏မ်က္ႏွာသည္ပို၍ပို၍ ေသလာကာ သူ႔ႏႈတ္သည္ ပို၍ပို၍ဆိတ္ၿငိမ္လာကာႀကိဳးဆြဲဆရာ အိပ္ငိုက္ရင္းဆြဲေနသည့္အရုပ္ႀကီးတစ္ရုပ္ႏွယ္ ခ်က္မမွန္လက္မမွန္ မလႈပ္တလႈပ္ပုံစံမ်ိဳးႀကီး အေနအထားသို႔ ပိုမိုသက္ေရာက္လာေတာ့ျခင္းေပတည္း။ ကိုတင္ေဖသည္ ကေလးတစ္ပုံႏွင့္မယားသည္ မလႈပ္တလႈပ္ႀကီးႏွင့္ဘဝကိုျဖတ္သန္းတတ္သလို တြဲလိကပ္ပိုး လွိမ့္လူးရုန္းကန္ကာ ေနထိုင္လာရင္းနဲ႔ ရဲသားဘဝမွရဲၾကပ္ဘဝသိ႔ု ေရာက္ရွိလာၿပီးေနာက္ ႏွစ္အတန္ၾကာလွ်င္ တာဝန္ေပါ့ေလ်ာ့ကာ အလုပ္လစ္ဟင္းမိေသာအျပစ္ျဖင့္ အလုပ္ျဖဳတ္ခံရျပန္ေလ၏။ သည္အခ်ိန္တြင္ သူတို႔၏ ေနေရးစားေရးက ပိုမိုၿပီးကသိကေအာက္ျဖစ္လာသည္။
ထိုအခါက ဦးတင္ေဖမွာ အသက္ ၄၂၊ ေဒၚဖြားေမက ၃၈၊ သားႀကီး ဘေမာင္ကအသက္၂ဝ ခန္႔၊ သူ႔ေအာက္သမီးပ်ိဳ ၾကည္ၾကည္က ၁၈ ႏွစ္၊ ၾကည္ၾကည္ ေအာက္အငယ္ေကာင္လွေမာင္က ၁၆ ႏွစ္၊ သူ႔ေအာက္သမီးရီရီက ၁၄ ႏွစ္၊ ဝေမာင္၊ နီနီ၊ ျမေမာင္၊ စီစီတို႔ကလည္း ၂ ႏွစ္ျခားစီအဆင့္ဆင့္။ အငယ္ဆုံးသမီးေထြး (၆) ႏွစ္ရြယ္စီစီ၏ေအာက္မွာ ဆင့္ကဲ၍မလာသည္ကိုပင္ ေက်းဇူးတင္ရဦးေတာ့မလိုလိုႏွင့္ တကယ္ပိင္စိတ္ေမာစရာေကာင္းေသာ အိ္္မ္ေထာင္စုပါေပ။
ေက်ာင္းကို ဟုတ္ဟုတ္ညားညားမထားႏိုင္သည့္မို႔ ပညာေတြကလည္း မေတာက္တေခါက္သာတတ္ၾကေသးရာ ဆင္းရဲမြဲေတျခင္း၏ဒဏ္ကို မခံႏိုင္လြန္းေသာအခါ သားႀကီးဘေမာင္သည္စစ္ထဲသို႔ဝင္လိုက္ျခင္းျဖင့္ သူ၏ဘဝျပႆနာကို သူ႔ဘာသာေျဖရွင္းသြားေလ၏။
သမီးႀကီးၾကည္ၾကည္ကေတာ့ ေဘာ္လီဆိုင္တစ္ဆိုင္မွာ ေဘာ္လီအငွားခ်ဳပ္သည္။ ဦးတင္ေဖကေတာ့ ကားဆိပ္အနီးလမ္းေဘးမွာစာအုပ္ဆိုင္မေလးတစ္ခုကို ျဖစ္တတ္သလို ၾကံဆန္ဖြင့္လွစ္ေရာင္းခ်ရေလသည္။ သို႔ေသာ္ ဤမွ်ႀကီးမားေသာ အိမ္ေထာင္စုႏွင့္ဤအလုပ္တို႔ကလည္း မွ်တႏိုင္သည္မဟုတ္ရာ မလႈပ္သာ အလွည့္သာေၾကြးထဲမွာ နစ္ရျပန္ေလ၏။ သည္ေတာ့ ဦးတင္ေဖမွာ စိတ္ညစ္ညစ္ရွိတိုင္း အရက္ကိုခ်ည္းဖိ၍ေသာက္ေတာ့သည္။
သည္အထဲမွာ ေဒၚဖြားေမတစ္ေယာက္ကလည္း ေသြးအားနည္းေသာေရာဂါျဖစ္ကာ တပိန္ပိန္တလိမ္လိမ္ႏွင့္နာတာရွည္လူမမာတစ္ေယာက္ျဖစ္လာခဲ့ျပန္သည္။
သည္လိုလိွမ့္လွိမ့္လူူးလူးႏွင့္ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ေနလာၿပီးသည့္ေနာက္ေတာ့ သားလတ္လေမာင္သည္ အစ္ကိုေျခရာကိုနင္းကားစစ္ထဲသို႔လိုက္ပါသြားျပန္ၿပီးလွ်င္ သမီးႀကီးၾကည္ၾကည္မွာလည္း ေျခလမ္းပ်က္စျပဳ၍လာေလ၏။ သူ၏အေနအထိုင္အသြားအလာ အျပဳအမႈအားလုံးစိတ္မသိုးမသန္႔ျဖစ္စရာေကာင္းလာသည္။ ေနာင္အခါတြင္ေတာ့ အိမ္ေရွ႕တြင္ လာရပ္ေလ့ရွိေသာေယာက္်ားႀကီးငယ္တို႔ပါလာတတ္ေလ့ရွိသည့္ကားအမ်ိဳးမ်ိဳးေပၚသို႔ခပ္ေျပာင္ေျပာင္လိုက္ပါသြားတတ္သည့္အထိပင္ အတင့္ရဲ၍လာေတာ့သည္။

     ေရွ႕တစ္ပတ္ဆက္ရန္

Share on Google Plus

0 comments:

Post a Comment