ဝင္းေဖ၊ လြယ္အိတ္



ေရဒီယိုအသံလႊင့္ခ်က္မ်ား(၁)
ေရဒီယိုဆိုတာ…
၁၉ ရာစု အေစာပိုင္းကာလ စတင္တီထြင္ဖန္တီးတင္ဆက္ခဲ့တဲ့ေလလႈိင္းၾကားက မီဒီယာလက္နက္ေလးတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမီဒီယာလက္နက္ေလးကို ဘယ္ေလာက္ပဲ ဆန္းျပားခတ္မီတဲ့မီဒီယာနည္းပညာေတြေပၚထြန္းလာသည္ျဖစ္ေစ ယေန႔ထက္တိုင္အသုံးဝင္၊ အသုံးတြင္၊ အသုံးျပဳေနၾကတဲ့ ပရိတ္သတ္ႀကီးေတြအတြက္ O  For Online က႑ကေန Shape နဲ႔ FM လိုင္းတို႔ပူးေပါင္းကာအေဟာင္းထဲက အေကာင္းဆုံးအျဖစ္ တင္ဆက္လိုက္ပါတယ္။ ေသာတရွင္ပရိတ္သတ္ႀကီး နားဆင္ေပ်ာ္ရႊင္ႏိုင္ပါေစလို႔ ဆုေတာင္းရင္း…
O For Online က႑ေလးမွတစ္ဆင့္ ေရဒီယို၊ ရုပ္ျမင္သံၾကားတို႔မွ ထုတ္လႊင့္ျပီးေသာအေၾကာင္း အရာမ်ားကို စာဖတ္သူပရိတ္သတ္တို႔ နားေသာမဆင္လိုက္ရမၾကည့္လိုက္ရ မရွိေလေအာင္ Shape ဂ်ာနယ္မွျပန္လည္ တင္ဆက္ခဲ့ပါတယ္… စာဖတ္ပရိတ္သတ္မ်ားကလည္း မအားလပ္လို႔နားမေထာင္လိုက္ရမၾကည့္ရႈလိုက္ရမျဖစ္ေအာင္ ကြက္လပ္ကေလးျဖည့္ေပးတဲ့ Shape ကို သေဘာက်ႏွသစ္သက္စြာအားေပးၾကပါတယ္… ဒီလုိေဖာ္ျပေပးႏုိင္ေအာင္အေထာက္အကူျပဳေပးတဲ့မူရင္းပိုင္ရွင္မ်ားကို Shape အယ္ဒီတာအဖြဲ႕ကေက်းဇူးမ်ားစြာ တင္မိပါတယ္… ဒီတစ္ပတ္မွာဆရာတင္ေဖရဲ႕ “ေရဒီယိုအသံလႊင့္ခ်က္မ်ားကိုျပန္လည္တင္ဆက္ခြင့္ရတဲ့အတြက္ ျဗိတိသွ်အသံလႊင့္ေကာ္ပိုေရးရွင္းနဲ႔စာအုပ္ပုံႏွိပ္ထုပ္ေဝသူဦးစန္းဦး(စိတ္ကူးခ်ိဳခ်ိဳစာအုပ္တိုက္) တို႔ကို မ်ားစြာေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေျပာပါရေစ…
ယခင္အပတ္မွအဆက္
(၅)
ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ာ…
ဒီတစ္ပတ္ေတာ့ အေျပာင္းအလဲေလးျဖစ္သြားေအာင္ ဝင္းေဖလြယ္အိတ္ထဲက ရုပ္ရွင္နဲ႔ပတ္သတ္တာေလးေတြကို ဆြဲထုတ္ျပဖို႔ စီစဥ္ထားပါတယ္။
အကယ္ဒမီဆုေတြအမ်ားႀကီးရထားၾကတဲ့ ရုပ္ရွင္ဒါရိုက္တာႀကီး ဦးသုခ၊ ရုပ္ရွင္မင္းသားႀကီး ဦးထြန္းေဝနဲ႔ စာေရးဆရာႀကီး ဦးသိန္းေဖျမင့္တို႔အေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ေတြ႕ဖူးသလို ပမာဏအားျဖင့္ေျပာျပပါမယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္မွ တစ္ကားႏွစ္ကားပဲ ဒါရိုက္တာလုပ္ၿပီး ရိုက္ရေသးတယ္… ဝတၳဳ ဇာတ္ညႊန္းကေလး ၃/၄ပုဒ္ပဲေရးရေသးတယ္.. ဆရာႀကီးဦးသုခက ကၽြန္ေတာ္ကို ရုပ္ရွင္ဇာတ္ညႊန္းေရးဖို႔ အလုပ္အပ္ပါတယ္။ အပ္တာမွ… တစ္ခါတည္းနဲ႔ ၃ ပုဒ္ေတာင္အပ္ပါတယ္။ ဆရာႀကီးဦးသုခအဟာ ကိုယ္တိုင္စိတ္ႀကိဳက္ဇာတ္ညႊန္းေတြေရးၿပီး ကိုယ္တိုင္ ဒါရိုက္တာလုပ္၊ ကိုယ္တိုင္သရုပ္ေဆာင္တတ္တဲ့ ရွားပါးပညာရွင္ႀကီးတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔… ကၽြန္ေတာ္ဆရာႀကီးအတြက္ ဇာတ္ညႊန္းေရးမေပးဝ့ံပါဘူးလို႔ အႏူးအညြတ္ေတာင္းပန္ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ဆရာႀကီးက ကၽြန္ေတာ့္စကားကိုလက္မခံပါဘူး။ သူဟာ အသက္ႀကီးပါၿပီတဲ့… ေခတ္လူငယ္ေတြရဲ႕စရိုက္၊ လကၡဏာေတြကို မသိေတာ့တဲ့အတြက္ အက်င့္တရိုက္ကအစ… စကား၊ အသုံးအႏႈန္းေတြအဆုံး အဆက္ျပတ္ေနပါၿပီတဲ့။
ဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ့အသက္က ၄ဝ ေတာင္မျပည့္ေသးပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ကိုပဲ ဇြတ္အလုပ္အပ္ပါတယ္။ ဆရာႀကီးဦးသုခလုိပညာရွင္ႀကီးက ကၽြန္ေတာ့ကိုယုံလို႔တာဝန္ေပးတယ္ဆိုေတာ့… ကၽြန္ေတာ့မွာ အကယ္ဒမီဆုေတြအမ်ားႀကီးရတာထက္ အမ်ားႀကီးတန္ဖိုးႀကီးတယ္၊ ဂုဏ္သိကၡာတက္ခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒါထက္တန္ဖိုးႀကီးတာကေတာ့… ဝတၳဳဇာတ္ညႊန္းေရးၾကတဲ့ေနရာမွာ… ကိုယ္သိတဲ့ေခတ္၊ ကိုယ္သိတဲ့ကာလ၊ ကိုယ္သိတဲ့ေနရာ၊ ေဒသ၊ သဘာဝ၊ စရိုက္၊ ဝန္းက်င္… ကိုသာၿပီျပင္ေအာင္ေရးႏိုင္ၾကမွာျဖစ္တယ္၊ ကိုယ္မသိလို႔ မကၽြမ္းက်င္တာေတြကို ေဖာ္က်ဴးရင္ အပီျပင္ႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ပညာအသိ၊ ပညာသတိကို သင္ၾကားေပးသြားတာပဲ။ အခုလက္ေတြ႕ဒီေန႔ေခတ္လူငယ္ေတြရဲ႕အက်င့္စရိုက္နဲ႔စကားအသုံးအႏႈန္းေတြကို ကၽြန္ေတာ္လိုက္မမီေတာ့ပါဘူး။ ေခတ္ကိုျမင္တဲ့ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာႏိုိင္တဲ့ အလြန္ေတာ္တဲ့ေခတ္လူငယ္၊ ရုပ္ရွင္ပညာရွင္ကေလးေတြအမ်ားႀကီးေပၚထြက္ေနပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ ျမန္မာရုပ္ရွင္ေလာက ကိုဝင္လာခဲ့တုန္းက လက္ေတြ႕က်က် ထိထိေရာက္ေရာက္ ေစာင္ကၾကည့္ရႈကူညီခဲ့တဲ့ေက်းဇူးရွင္ပုဂိၢဳလ္ေတြထဲမွာ ရုပ္ရွင္မင္းသားႀကီးဦးထြန္းေဝဟာ ထိပ္တန္းမွာရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အႏုပညာေက်ာင္းအုပ္လုပ္ေနစဥ္ကတည္းက မင္းသားႀကီးနဲ႔ခင္မင္ရတာမို႔ ဦးထြန္းေဝကကၽြန္ေတာ့္ကို ဆရာႀကီးေခၚဖို႔ႏႈတ္က်ိဳးေနပါတယ္။ ဒါက ဂုဏဝုဎိ၊ ဝယ ဝုဎိဆိုတာေတြနဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ မင္းသားႀကီး တေလးတစားနဲ႔ ေလးေလးထြန္းေဝလို႔ေခၚပါတယ္။
သဘာဝအမူအရာရွိတယ္လို႔ေက်ာ္ၾကားၿပီးေတာ့ကာ သဘာဝမင္းသားႀကီးလို႔ လူသိမ်ားတဲ့ ရုပ္ရွင္မင္းသားႀကီးဦးထြန္းေဝက… “ ဒီမယ္ဆရာႀကီး Acting ဆိုတာ Acting လုပ္ေနမွန္းသိေနရင္လည္း မနိမ္ဘူးဗ်၊ သဘာဝအတိုင္း လုပ္လို႔ဆိုျပန္ရင္လည္းလုပ္ၾကည့္ပါ။ မရပါဘူး။ Acting လုပ္တာမွန္းမသိေအာင္လုပ္တဲ့ Acting မ်ိဳးကမွတကယ့္အႏုပညာပါဗ်ာ” လုိ႔အေလး အနက္ေျပာဖူးပါတယ္။ အႏုပညာဆိုတာလူကလုပ္တာပါတဲ့။ သဘာဝအတိုင္းရွိေနတာေတြကို ရိုက္ၿပီးေတာ့သူ႔ဟာသူၾကည့္လို႔ေကာင္းေနတာေတြဟာ တကယ္ေတာ့မွတ္တမ္းတင္သေဘာပါပဲ လို႔ရွင္းျပပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ကားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရိုက္ျဖစ္ၾကေတာ့ မင္းသားႀကီးဦးထြန္းေဝရဲ႕လက္ေတြ႕အႏုပညာေတြကိုမ်က္ဝါးထင္ထင္ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ ေလးေလးထြန္းေျပာျပတာေတြအမ်ားႀကီးရွိပါေသးတယ္။ ေနာင္မွ ႀကဳံသလို တင္ျပပါ့မယ္။
စာေပပညာရွင္ႀကီး ဆရာဦးသိန္းေဖျမင့္ ဟာ မင္းသားႀကီးဦးထြန္္းေဝရဲ႕ ဆရာရင္းတစ္ေယာက္လည္းျဖစ္ပါတယ္။ မင္းသားႀကီးကတစ္ဆင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာဦးသိန္းေဖျမင့္နဲ႔ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္ခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။ ဒုတိယကမာၻစစ္မတိုင္ခင္ကျဗိတိသွ်ဘားမားရုပ္ရွင္ကုမၸဏီမွာ ဆရာဦးသိန္းေဖျမင့္ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ညႊန္းေတြ ေရးခဲ့တဲ့အေၾကာင္းကၽြန္ေတာ္သိရေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ဆရာႀကီးထံမွာ ကၽြန္ေတာ့အတြက္ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ညႊန္းေရးေပးဖို႔ပူဆာပါတယ္။ ဆရာႀကီး….. “ကိုဝင္းေဖေရ… အရင္က က်ဳပ္ဇာတ္ညႊန္းေရးခဲ့ဖူးတာ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခုမေရးေတာ့ဘူးဗ်ာ” လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႕တုန္းဆိုေတာ့တဲ့ … ဇာတ္ညႊန္းေရးရင္စာပ်က္တယ္လို႔ေျပာပါတယ္။ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ညႊန္းဆိုတာ စာမဟုတ္ဘူးတဲ့၊ ရုပ္ရွင္ရိုက္ဖို႔ အညႊန္းေတြေရးတာတဲ့။ ဒါ့ေၾကာင့္ တကယ္စာေကာင္းေပေကာင္း ေရးတဲ့အခါမွာ စာပ်က္တယ္ တဲ့။ ဟာဟုတ္သားပဲဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ္လည္းခ်က္ျခင္းမွတ္သားထားလိုက္ပါတယ္။ ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္ႀကဳံႀကိဳက္လို႔ အိုင္အိုဝါတကၠသိုလ္International Writing Programme ကို တက္ေရာက္ခြင့္ရတဲ့အခါမွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေရးခဲ့ဖူးတဲ့ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ညႊန္းေတြနဲ႔ပက္သက္လို႔ ဒါေတြဟာလည္း စာေပပါပဲလို႔ေဆြေႏြးသက္မွတ္ေပးခဲ့ၾကပါတယ္။ အရွည္ကိုေတာ့ ေနာက္မွဆက္လက္ေဆြးေႏြးပါ့မယ္။ ဒီတစ္ပတ္ ဒီေလာက္နဲ႔ပဲနားလိုက္ပါရေစ။
က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ…
ကၽြန္ေတာ္ဝင္းေဖပါ။
ဆက္ပါဦးမည္

Share on Google Plus

0 comments:

Post a Comment