ေအာ္တီဂီယာကို ဒီလိုေမာင္းၾကကြယ္…












ျမန္မာနိုင္ငံကားေလာကအေျပာင္းအလဲကို ၀င္ေရာက္လာတာ ခုမွ ၂ နွစ္ေက်ာ္ ၃ နွစ္အတြင္း ေလာက္ ပဲရွိပါေသးတယ္။ အမ်ားဆံုးေရာက္လာတဲ့ကားမ်ားက ေအာ္တိုဂီယာကားမ်ားပါ။ သူတို႔နဲ႔ပတ္သက္ တဲ့ အေခၚ အေ၀ၚေလးမ်ားကိုလည္း တတ္နိုင္သေလာက္ အတိအက်သိထားေစခ်င္တယ္။ ဂီယာထိုးပံုနည္း စနစ္ကိုလည္း စနစ္တက်သိထားေစခ်င္လို႔ပါ။

P=Parking Position
ကားရပ္နားထားေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဒီေနရာကိုဂီယာတံေျပာင္းထားပါ။ သို႔မွသာ ကားေသာ့ကိုျဖဳတ္လို႔ ရပါတယ္။ ဒီေနရာမေရာက္မခ်င္း ေသာ့ခၽြတ္လို႔မရပါ။ စတက္တာဆိုတဲ့ စက္နိုးလို႔ရမယ့္ေနရာတစ္ခုပါ။ ဟန္းဘရိတ္ဆြဲစရာမလုိေအာင္ ကားဘီးမ်ားကိုလည္းခ်ဳပ္ၿပီးသား ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။

R-Reverse Position
ျမန္မာျပည္ကလူတုိင္းနီးပါးေခၚေနၾကတဲ့ Back Gear ပါ။ ကားနည္းပညာမွာေတာ့ ဘက္ဂီယာ ဆိုတာ မရွိပါ။ လည္နိုင္တဲ့အရာတစ္ခုခုကို ေနာက္ျပန္လွည့္ေပးလို႔ Reverse လို႔ အတိအက်ေခၚ လိုက္ပါ တယ္။ ေသခ်ာသတိထားၾကည့္ပါ။ ကားကေနာက္ကိုျပန္လွည့္သြားတာမွ မဟုတ္တာ။ ဘီးေတြကို ေျပာင္းျပန္ ျပန္လည္ ခုိင္းလိုက္တာေလ။

N=Neutral Position
ျမန္မာျပည္က လူတုိင္းနီးပါးေခၚေနၾကတဲ့ ဂီယာဖရီးဆိုတာႀကီးေပါ့။ တခ်ိဳ႕စက္ျပင္မ်ားကိုယ္တုိင္ Normal လို႔ ေခၚၾကျပန္ေသးတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဘာဂီယာမွမရွိေတာ့ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ႀကီးျဖစ္ေနလို႔ ဖရီးျဖစ္ေနတာကို အတင္းေမြးစားစကားယူသံုးရင္းနဲ႔ ၁၀၀ မွာ ၉၉ ေယာက္ေလာက္ ခုထိအမွား မွတ္၊ အမွတ္မွားေနၾကတာပါ။
ကားေ၀ါဟာရဖရီးဆိုတာကို မသံုးပါဘူး။ အရွိန္ေျပာင္း Gear Position အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေနေပမယ့္ ဒီေနရာ မွာ ဂီယာတံကိုထားလိုက္ရင္ ဘယ္ေနရာကိုမွမေရာက္ဘဲ ၾကားမွာပဲေနလို႔ Neutral လို႔ ေခၚထားပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဘက္မလိုက္ဘူးေပါ့။
နမူနာ- ပါတီေခတ္တုန္းက ျမန္မာနိုင္ငံသည္လြတ္လပ္၍တက္ၾကြၿပီး ဘက္မလိုက္ေသာ၀ါဒနဲ႔ ၾကားေန နုိင္ငံအျဖစ္ Neutral Policy ကိုက်င့္သံုးေသာအေၾကြးထူဆံုးနိုင္ငံျဖစ္သည္ဟု ေၾကြးေၾကာ္သံကို သတင္းစာ ထဲမွာ ၾကားဖူးေနၾက ဒီစကားလံုးပါ။

D=Drive Position
ဒါကေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ Drive ဆိုတာ ေမာင္းနွင္ေတာ့မယ့္အခ်ိန္မွာ သံုးပါတယ္။ ဂီယာနံပါတ္ အခ်က္ေရရွိသေလာက္ ေနာက္ဆံုးဂီယာအထိ အရွိန္နဲ႔လိုက္ၿပီး အလိုက္သင့္ေျပာင္းေပးပါလိမ့္မယ္။

2=2 Speed
အမ်ားဆံုးအရွိန္ေျပာင္း ၂ ခုပဲ ခ်ိန္းေပးပါမယ္တဲ့။ ဒီေနရာမွာ ဂီယာစထိုးၿပီးထြက္လည္းရပါတယ္။ ဘာထိုးထိုး စထြက္မွာ ၁ နဲ႔ပဲ စထြက္မွာပါ။ အရွိန္ရလာရင္ ေနာက္တစ္ခ်က္ ထပ္ခ်ိန္းေပးမယ္။ ဒါပါပဲ ေတာင္တက္တဲ့ လမ္းမ်ိဳးမွာ သံုးသင့္တယ္။ ေျမျပန္႔မွာ ေမ့ထိုးမိရင္ ကားကလည္း ေတာ္ေတာ္ေျပးေပမယ့္ မလိုအပ္ဘဲ ဆီစားျခင္းကို ခံရပါမယ္။

L=Low Speed
အနိမ့္ဆံုး ဂီယာပါ။ ဘုရားစူး မိုးႀကိဳးပြတ္ No-1 ဆိုတဲ့ ဂီယာတစ္ခ်က္ပဲ ေျပာင္းေပးထားပါတယ္။ အရွိန္ဘယ္ေလာက္ေရာက္ေရာက္ ဗြက္နစ္လို႔႐ုန္းတဲ့အခါ မလုပ္မျဖစ္လုပ္ရပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကားေလးေတြ မွာ B  လို႔ ေျပာင္းသံုးပါတယ္။ Basic ပဲလို႔ နားလည္လိုက္ပါ။
ေအာ္တိုဂီယာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ေတာ့ မသိမျဖစ္သိထားလို႔ ေနာက္ထပ္ေျပာစရာ ၂ ခုမက က်န္ေသး တယ္။ ကားေ၀ါဟာရမွာ ဂီယာတံကို အရွိန္ျမႇင့္တဲ့ဟာကို လီဗာတဲ့ေျခေထာက္နဲ႔နင္းမွကားကို ေျပးခုိင္းတဲ့ အရာက အမွန္ေတာ့ Acceleration လို႔ေခၚပါတယ္။ ဒီလိုေျပာၿပီးကားျပင္ခုိင္းရင္ ဘယ္သူမွ နားမလည္ၾက လို႔ စိတ္ထဲက အဲဒီလိုေခၚ ပါးစပ္ကေတာ့ လီဗာလို႔ေခၚလိုက္ပါ။ ဂီယာတံကေတာ့ အမွန္က ဂီယာေဘာက္ ကိုထိုး ထားတဲ့ အတံမို႔ေခၚလိုက္ေတာ့ နဲနဲေတာ့သဘာ၀က်ေပမယ့္ အရွိန္အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းကာ ထုတ္ လႊတ္ေပးေနတဲ့ Transmission ဆိုတဲ့ ထုတ္လႊတ္မႈျဖစ္စဥ္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေျပာင္းေရြ႕ခုိင္းတဲ့ Shift ဆိုတဲ့ စကားကို သံုးေပးထားတဲ့ ကုတ္ေမာင္းတံႀကီး Lever အားလံုးကိုေပါင္းေခၚမွ ပိုမိုၿပီးျပည့္စံုလို႔ ဂီယာတံကို ပံုက်ပန္းက်စတိုင္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ ကားက Transmission Shift Lever က သိပ္ထိုးလို႔မေကာင္းလို႔ ၾကည့္ေပးပါဆိုၿပီး စက္ဆရာကိုေျပာၾကည့္ လိုက္ပါလား။ 

အြမ္ လို႔ ျပန္ေျပာသံၾကားရမယ္။ စိတ္တိုတဲ့ဆရာနဲ႔ ေတြ႕ရင္လည္း သူကိုင္ေနတဲ့ဂြနဲ႔ ေကာက္ ေပါက္တာခံရလိမ့္မယ္။ ဒါကိုလည္း သိသာသိေစ အသံမထြက္မိၾကေစနဲ႔ စိတ္ထဲကေတာ့ ဒီအတုိင္းေျပာ ပါးစပ္ကေတာ့ ဂီယာတံလို ပဲငပိသံနဲ႔ ပယ္ပယ္နယ္နယ္တြယ္လိုက္ပါ။

ေအာ္တိုဂီယာမ်ားမွာ မပါမျဖစ္ပါေနက် ဘုေသးေသးေလး တစ္ခုရွိေသးတယ္။ အနွီးသို႔မဟုတ္ အျခား အေရာင္ နဲ႔လည္း ရွိတတ္တယ္။ ဒါေလးကိုေတာ့ အတိအက် Shift Lock လုိ႔ေရးထားတယ္။ ဒါေလးက ေအာ္တို ဂီယာတပ္ကားမ်ား စက္ႏိႈးလို႔မရပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘက္ထရီေဒါင္းေနတဲ့အခါပဲျဖစ္ျဖစ္ ကားကိုတြန္းရေတာ့ မယ္ ေရြ႕ရေတာ့မယ္ ဆုိပါစို႔ ဒီအခ်ိန္မွာ ဂီယာတံကို P ေနရာမွႀကိဳက္ရာတစ္ခုကိုေရြးဖုိ႔ အေရးေပၚလက္နဲ႔ ျဖဳတ္ခိုင္းတဲ့ မင္ႏူရယ္ေလာ့ပါပဲ။ အေရးေပၚကားေရြ႕ဖုိ႔အတြက္ လက္တစ္ဘက္နဲ႔ ဘုေလးကိုအရင္နွိပ္ၿပီးရင္ က်န္တစ္ဘက္နဲ႔ ဘုႀကီးကိုလည္းနွိပ္ၿပီး N-ေနရာကိုသာေျပာင္းလိုက္ပါ။ ၾကားေနေပၚလစီေလ ေအာ္ေမ့လို႔ ေသာ့ကိုေတာ့ စမႏိႈးခင္ ေနရာအထိဖြင့္လိုက္ရတယ္။ ဘရိတ္ကိုလည္း ကလပ္လိုသေဘာထားၿပီး နင္းထားအံုး။ ဒါမွလိုအပ္တဲ့ မဂၢနစ္ေတြ တက္ေတာက္ေတြပြင့္သြားမွာ ဘုႀကီးက Release ျပန္လုပ္နိုင္မွာေလ။ အဆန္း တစ္ခုေျပာပါ့မယ္။ စက္ရပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ေအာ္တိုဂီယာမွာ  P ေနရာတစ္ခုပဲကားကိုခ်ဳပ္ထားပါတယ္။

 P ေနရာကေန က်န္ေနရာ တစ္ခုခုကိုေျပာင္းထားၿပီး ကားကိုတြန္းၾကည့္ရင္ ကားကေရြ႕ပါတယ္။ R ေရာက္ေန လည္း ဖရီး D ေရာက္ေနလည္း ဖရီး ၂ မွာထားလည္း ဖရီး ဒီသေဘာမ်ိဳးပါ။ စက္နိုးမွ သက္ဆိုင္ ရာအလုပ္ကို လုပ္ပါတယ္။ စက္ေသေနရင္ သူတို႔လည္းေသေနတယ္ေပါ့။ အသက္မ၀င္ပါ။ စက္ႏိႈးရင္ေတာ့ အသက္၀င္မွာပါ။ ဒီေတာ့ ဒီေနရာေတြမွာ ဂီယာတံေရာက္ေနရင္ စက္ႏိႈးမရေအာင္လုပ္ ေပးထားပါတယ္။ အဓိက P ဆိုတဲ့ ေနရာ ရယ္ N ဆိုတဲ့ဖရီးရယ္မွာ ဂီယာတံရွိမွ စတတ္တာခလုပ္ကို ဖြင့္ေပးပါတယ္။ ေတာ္လုိက္တာ မယံုရင္စမ္းၾကည့္ …။

တခ်ိဳ႕မ်ား ကားကိုေမာင္းလာရင္းနဲ႔ဆိုေတာ့ D မွာေပါ့။ လမ္းမွာအခ်စ္နဲ႔ေတြ႕ေတာ့ အခ်စ္ေရ ေနလို႔မွေကာင္းရဲ႕ လား ဘာညာကြိ ကြ ရပ္စကားေျပာေတာ့ ဆီကုန္မွာဆိုးလို႔ ဘရိတ္နင္းလ်က္္နဲ႔ ေသာ့ပိတ္စက္ရပ္လိုက္ပါ တယ္။ ၿပီးမွ စက္ျပန္ႏိႈးၾကည့္ေတာ့ စတတ္တာ လိုင္းေအာက္သြားပါၿပီ။ D ဆိုတဲ့ေန ရာမွာရွိေနလ်က္ကိုး …။

ေစာေစာက ဖြန္ေၾကာင္ေနမိေတာ့ ျပာျပာသလဲျဖစ္ ေနာက္ကားကလည္း ဟြန္းတီးေတာ့ ေျခမကိုင္မိ လက္မကိုင္မိနဲ႔ ဟင္းန္ဘရိတ္ကိုဆြဲၿပီး နီးစပ္ရာကို ပလိစ္ဟက္ပ္မီး လုပ္ၾကပါဦးဗ်ာ။ ခုစက္ႏိႈးလို႔မရေတာ့ဘူး။ ဘက္ထရီေဒါင္းသြားတာထင္ပါရဲ႕ဆိုၿပီး ဘက္ထရီးနဲ႔ေထာက္ႏိႈးဖို႔ ႀကိဳးစားၾကပါတယ္။ ဒါေတြက တကယ္ႀကံဳဖူး တဲ့ ျဖစ္ရပ္မ်ားစြာထဲကတစ္ခုပါ။ တခ်ိဳ႕ကမီးပြိဳင့္မွာ ဆီစားမွာစိုးလို႔ ဘရိတ္နင္းလ်က္စက္သပ္ D မွာေတာ့ထိုး လ်က္ပဲ။ မီးစိမ္းေတာ့ ျပန္ႏိႈးၾကည့္ အထက္ကေျပာတဲ့ျဖစ္စဥ္အတုိင္းပါပဲ။ ေျပာမယံုႀကံဳဖူးမွသိလိမ့္မယ္။

တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း ဂီယာကို N မွာ ဖရီး႐ိုက္တယ္ဆိုၿပီးထား ဟင္းန္ဘရိတ္ကိုဆြဲၿပီးကားရပ္ ေသာ့ခၽြတ္လို႔ မရေတာ့ပါဘူးရွင့္ လုပ္ၾကပါအံုးဆိုၿပီး ေသာ့ျပင္ကုလားလည္းသြားေခၚကာ ေသာ့ခၽြတ္ခုိင္းတဲ့အျဖစ္လည္း ေတြ႕ဖူးတယ္။ ဒီေတာ့ အၿပီးသတ္အမိန္႔ခ်မွတ္လိုက္မယ္။

၁။ ကားရပ္ရင္ P အမွတ္အၿမဲထား၊ ဟင္းန္ဘရိတ္ ထမင္းဘရိတ္ကိုဆြဲထားတဲ့အက်င့္ကိုေတာ့ မေမ့တတ္ ရင္ေတာ့လုပ္။ အမွန္က ေနရာတကာဟင္းန္ဘရိတ္မလိုဘူး။ ကုန္းဆင္းကုန္းတက္မွာ ကားၾကာၾကာရပ္မွလို တယ္။ ဟင္းန္ဘရိတ္ ျပန္ျဖဳတ္ဖုိ႔ေမ့တတ္တယ္။ တခ်ိဳ႕ ဟင္းန္းဘရိတ္က လက္နဲ႔မခ်ေတာ့ဘူး။ ေျခေထာက္နဲ႔ခ်ဖုိ႔ ဘယ္ဘက္ ေျခေထာက္နားက ေပါင္ႀကိဳေပါင္ၾကားနားမွာ ေျခနင္းျပားေသးေသးေလးနဲ႔ ထားၾကတယ္။ က်န္တဲ့႐ိုး႐ိုးလက္ကိုင္နဲ႔ထားတဲ့ဟာလည္း ထုိင္ခံုနွစ္ခုံၾကားေပမယ့္ က်ဳပ္လည္းေမ့တတ္တယ္ ခင္ဗ်။

၂။ ဆီကုန္မွာစိုးလို႔ဆိုၿပီး မီးပြိဳင့္မွာစက္မသတ္နဲ႔ စက္သတ္ထားရင္ေတာင္ P မွာ ထားလိုက္။ အာ႐ံုမ်ားစြာနဲ႔ျပန္ႏိႈးရင္ ခ်က္ခ်င္းနိုးမယ္။ ခုေခတ္မွာ လက္ကိုင္ဖုန္း ဖက္ရွင္ကိစၥမ်ားကိုလည္းထည့္ေျပာေပး ရေသးတယ္။  N မွာထား လည္းရတာပဲလို႔ ျပန္မေျပာနဲ႔ ဘရိတ္နင္းမထားရင္ ေနာက္ျပန္ကားလိမ့္မယ္။

၃။ ကားေပၚတက္တာနဲ႔ ဘရိတ္ကိုအရင္နင္း ေသာ့ထည့္ ဒီအတိုင္းႏိႈး။ လီဗာနင္းစရာမလုိဘူး။ Idel Speed ဆိုတဲ့ စလိုးအပတ္ေရကို ဂါဗနာဆိုတဲ့ အရာမ်ားက ခင္ဗ်ားအစားလုပ္ေပးလိမ့္မယ္။

၄။ ဘရိတ္က ကလပ္အလုပ္ကိုပါလုပ္ေနတယ္ဆိုတာ ခင္ဗ်ား မွတ္ထားပါ။ ပိုင္ပိုင္နိုင္နိုင္နင္းထားမွလိုခ်င္တဲ့ ေနရာကိုထိုးနိုင္မွာ။

၅။ ႐ိုး႐ိုး AT ဂီယာတံေပၚက ဘုႀကီးကို ခ်ဳပ္ထားတဲ့ဟာေတြကို ျပန္ေျဖဖို႔ Release Button လို႔ေခၚတယ္။ ဒါကိုနွိပ္ၿပီးေနာက္ကို စေရြ႕လိုက္ရင္ တီ-တီ-တီလို႔ၾကားလိမ့္မယ္။ အဲဒါ ဘက္ဂီယာအႏၲရာယ္ရွိလို႔ အသိေပး ေနတာ။ အသံၾကားလိုက္ရင္ ဘုကိုမနွိပ္နဲ႔ေတာ့ ဒီအတုိင္းသာသာယာယာ ေနာက္ကိုတစ္ဆင့္ထပ္ေရြ႕ၾကည့္။
N ဆိုတဲ့ ခင္ဗ်ားတို႔ေျပာေနက် ဖရီးဘုကိုနွိပ္စရာမလိုဘူး။
ေနာက္ထပ္ေရြ႕ၾကည့္ ကားစေမာင္းမယ့္ D ကိုေရာက္ပါၿပီ။ ဘရိတ္ကိုစလႊတ္ၾကည့္ D အတုိင္းေရြ႕ရ တယ္။ L အထိေတာ့မရပါ။ ဘုနဲ႔တားထားပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ မ၀င္သင့္တဲ့ေနရာကို ၀င္သြားမွာစိုးလို႔ပါ။ L ကေတာ့ လံုး၀ရပ္လ်က္ ျဖစ္စဥ္နီးပါးမွာအသံုးလိုမွ ဘုႀကီးနွိပ္ၿပီးထိုးရမွာ။
ဥပမာ- ေတာင္တက္၊ ေတာင္ဆင္း၊ ဗြက္နစ္တဲ့အခါမ်ိဳး။

၆။ D ကေန ဆီစားသက္သာေအာင္ ဖရီး႐ိုက္ခ်င္ပါသလား။ တက္စီမင္းအေပါင္းသူေတာ္ေကာင္းတုိ႔။ ဘုႀကီးမနွိပ္ဘဲ ဒီအတုိင္းေရွ႕ကိုပို႔လိုက္။ N ေရာက္သြားမယ္။ ျပန္ေမာင္းခ်င္ရင္ ဒီအတိုင္းပဲ ေနာက္ကိုျပန္ပို႔။ D ျပန္ေရာက္မယ္။ အတိုဆံုးေျပာမယ္ ဘုႀကီးကိုအားယားတိုင္း အၿမဲနွိပ္ၿပီး ဂီယာမ်ိဳးစံုကိုထိုးေနတဲ့သူမ်ား ခုကစလို႔ သတိခ်ပ္ၾကပါ။ ဘုႀကီးကိုကားလံုး၀ရပ္သြားမွ စဥ္းစားပါ။ မ၀င္သင့္တဲ့ေနရာကို လြယ္လြယ္ကူကူမ၀င္ ေအာင္တားထားပါတယ္ဆိုတာ D နဲ႔ေမာင္းေနရင္း ဘုကိုနွိပ္ၿပီးအေရွ႕ကိုပို႔လိုက္တယ္ဆိုပါစို႔။ အားလြန္သြားရင္ N ေနရာေက်ာ္တာနဲ႔   R နဲ႔စေတြ႕မယ္။ R ေနရာေက်ာ္ရင္ P ထိေရာက္သြားလိမ့္မယ္။ ဒါကိုေတာ့ မ်က္စိမွိတ္ၿပီး ယံုလိုက္ပါ။ ေယာင္လို႔ေတာင္သြားမစမ္းပါနဲ႔။ ဘာမဆိုကၽြမ္းက်င္မႈဟူသည္ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာေလ့က်င့္ျခင္းမွရရွိ လာသည္ဆိုတဲ့ စကားေလးကိုနွလံုးသြင္းကာ ႀကိဳတင္ခါအခ်ိန္ရသေလာက္ ဇာတ္တိုက္ခါေလ့က်င့္ျခင္းအား ျဖင့္ မိမိတို႔ရဲ႕ Driving Skill ေလးမ်ားကို တိုးတက္ေအာင္ ေလ့က်င့္ထားဖုိ႔ တိုက္တြန္းႏိႈးေဆာ္အပ္ပါေၾကာင္း ကားမိတ္ေဆြမ်ားကိုခင္မင္လ်က္ …..။
ကိုသက္


--------------------------------------------------------
ရသစံုလင္ အႏုပညာေဖ်ာ္ေျဖမႈ ေကာက္ေၾကာင္းမ်ားကို Shape Entertainment မွာ ဖတ္ရႈလိုက္ပါ ...

www.facebook.com/shapejournal
www.facebook.com/groups/weloveshape

 

Share on Google Plus

0 comments:

Post a Comment